نابغه موتورسواری نمایشی ایران چشم‌ انتظار حمایت/ سامان قنبری‌زاده: قول قهرمانی جهان می‌دهم

نابغه موتورسواری نمایشی ایران چشم‌ انتظار حمایت/ سامان قنبری‌زاده: قول قهرمانی جهان می‌دهم
نماینده ایران در رقابت‌های جهانی موتورسواری نمایشی آلمان، خواستار حمایت مالی برای تامین هزینه‌های سنگین فعالیت در این رشته شد و تاکید کرد: قول می دهم در مسابقات جهانی برای ورزش ایران افتخارآفرینی کنم.

سامان قنبری زاده در گفتگو با ایسنا، درباره سال‌های فعالیت خود در رشته موتورسواری نمایشی در ایران، اظهار کرد: از دوران کودکی علاقه زیادی به انجام حرکات نمایشی با موتور داشتم تا اینکه در سال ۹۱ متوجه شدم این رشته را می‌توان به صورت حرفه‌ای در ایران دنبال کرد. همچنین در فضای مجازی یک سری ویدئو از موتورسواران خارجی دیدم و سعی کردم از آن‌ها الگوبرداری کنم. در سال ۹۳ یکی از این موتورها را با الگوبرداری از موتورهای خارجی توانستم بسازم. در حال حاضر نیز حدود ۱۰ سال است که به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنم.

ورزشکار دزفولی رشته موتورسواری، درباره عناوین خود نیز گفت: دو عنوان دومی در مسابقات خاورمیانه و یک قهرمانی آسیا و همچنین یک عنوان پنجمی در مسابقات جهانی جمهوری چک در سال ۲۰۲۲ را در کارنامه دارم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز مشغول تمرین هستم تا در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ که تیر سال آینده در آلمان برگزار می‌شود حاضر شوم. از حامیان مالی می‌خواهم با توجه به هزینه‌های زیاد این رشته از من حمایت کنند تا بتوانم از پس هزینه های سنگین رشته موتورسواری برآیم. اگر از من حمایت شود قول می‌دهم که از این کار خود پشیمان نشوند و در مسابقات جهانی برای ایران افتخارآفرین شوم.

قنبری‌زاده درباره میزان حمایت‌های فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، گفت: فدراسیون در بحث نامه‌نگاری‌ها از من حمایت می کند و قول داده برای مسابقات جهانی نیز حمایت کند. تنها درخواستم این است که از من حمایت مالی کنند تا بتوانم بدون دغدغه به تمریناتم ادامه بدهم. قطعات لاستیک و لوازم موتور بسیار گران است و نمی‌توانم به تنهایی از عهده تامین هزینه ها برآیم. اگر حمایت شوم می‌توانم قهرمان جهان شوم. تمامی موتورسواران دنیا بر روی رقابت با من حساب باز می‌کنند و امیدوارم بتوانم در مسابقات جهانی برای موتورسواری ایران افتخارآفرین شوم.

وی تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم در مسابقات خارجی حاضر شویم به سختی می‌توانیم موتورمان را منتقل کنیم در حالیکه توریست‌های خارجی بدون هیچ مشکلی موتور خود را وارد ایران می‌کنند و براحتی از آن استفاده می‌کنند اما من حتی برای جابجایی موتور در داخل ایران نیز مشکلات زیادی دارم. موتورهای بالای ۲۵۰ سی‌سی در ایران پلاک نمی‌شوند و موتور من ۶۰۰  سی‌سی است، بنابراین فاقد پلاک است و تنها سند گمرکی دارد. امیدوارم فدراسیون و کمیته المپیک هر چه بیشتر از ورزشکاران این رشته حمایت کنند تا مشکلاتمان برای فعالیت حرفه‌ای کمتر شود.

قنبری‌زاده در پایان گفت: بابت هر مسابقه خارجی برای خودم و موتور بالای ۲۰ هزار دلار هزینه می‌کنم. امیدوارم از امثال من در این رشته حمایت بیشتری شود تا ما نیز بتوانیم برای ورزش ایران افتخارآفرین شویم.



نظرات بگذارید...

Top