الریان قطر روی نوار پیروزی های پی در پی

الریان قطر روی نوار پیروزی های پی در پی
سومین روز از مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا با دیدار الریان قطر و تی اسپرت هند از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۱۳ خرداد ماه در سالن شش هزار نفری حماسه ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان آغاز شد.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ نیمه نخست این بازی نزدیک و متعادل دنبال شد اما رفته رفته الریان فاصله امتیازی خود را با قاطعیت، زیاد کرد و با نتیجه ۱۸ بر ۸ نیمه اول را به سود خود به پایان رساند. در نیمه دوم نیز الریان تیم برتر میدان بود و همانطور که انتظار می رفت مقتدرانه با نتیجه ۳۵ بر ۱۵ به برتری رسید و دومین پیروزی خود را در گروه A  رقم زد. درپایان عبدالکریم الهلو بازیکن تیم الریان قطر، در مصاف با تیم تی اسپرت هند، عنوان برترین بازیکن این رقابت را به خود اختصاص داد.

از گروه  B دو تیم نزاجا شهید شاملی کازرون و تاشکند ازبکستان از ساعت ۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند. تیم تاشکند که به‌ تدریج هماهنگ تر شده، نیمه اول را با اختلاف پنج امتیاز ۱۸- ۱۳ بسود خود تمام کرد. اما در نیمه دوم شاگردان مسعود ظهرابی با کمک مربیان این تیم مهدی خمسه و عزیزاله بهبهانی با تغییر در تاکتیک بازی به دو گل پیاپی دست پیدا کردند واختلاف را به حداقل رساندند و روی درخشش  جواد کاظمی ، اله کرم استیکی ، محمد صفری، امیرعباس سلطانی،  مهران رهنما، محمد علی قاسمی و... دو تیم  به تساوی ۲۳ رسیدند، و استیکی گل ۲۴ راهم به ثمر رساند،مهران رهنما نیز با گذر ازسد دفاعی تاشکند گل ۲۵ را  برای نزاجا شهید شاملی کازرون به نام خود ثبت کرد ودر ادامه تیم نزاجا با دو گل برتری پيشتاز شد. این بازی برای تیم نزاجا شهید شاملی جنبه حیاتی داشت و از حساسیت ویژه ای برخوددار بود،  به همین  خاطر شاگردان ظهرابی تمام قوای خود را برای پیروزی دراین دیدار صرف کردند و نبض بازی را به دست گرفتند، بهرام رستمی هم به جمع گلزنان نزاجا پیوست واز گوش راست تیم خود را به امتیاز ۲۹ رساند و متعاقب آن رهنما یک پنالتی برای تیم نزاجا کسب کرد که استیکی با تجربه ماُمور پرتاب این پنالتی شد و امتیاز سی ام را برای نزاجا به ثبت رساند تا اختلاف امتیاز به عدد ۳ ارتقا پیدا کند.فرزاد رستمی از گوش راست به جمع بهترین ها پیوست و  اختلاف امتیازات را افزایش داد و فاصله را بیشتر کرد که در کمتر از ۵ دقیقه به پایان این بازی جذاب و پرافت و خیز  سرمربی تیم تاشکند درخواست وقت استراحت نمود تا شاید نتیجه  را تغییر دهد که موُثر واقع نشد و درنهایت جوانان برومند نزاجا شهید شاملی کازرون با نتیجه ۳۹ به ۳۴ دومین پیروزی خود را جشن گرفتند. در پایان امیرعباس سلطانی بازیکن شماره ۹۶ نزاجا شهید شاملی کازرون ازسوی کمیته فنی مسابقات به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد.
تیم‌های النجمه بحرین و جونیور چین سومین دیدار خود در مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا را از ساعت ۱۴ امروز شنبه ۱۳ خرداد برگزار کردند. النجمه بحرین در این بازی از ابتدا برتری خود را به حریف چینی دیکته کرد و در پایان نیمه نخست با نتیجه ۲۰ بر ۱۳ به پیروزی رسید. در نیمه دوم هم النجمه برتر میدان بود و در برابر‌ جونیور چین این برتری را حفظ کرد و در پایان با نتیجه ۳۹ بر ۲۸ به پیروزی رسید و دومین پیروزی خود را به ثبت رساند. د رپایان عادل محمد بازیکن ال نجمه بحرین به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

تیم‌های ال کازما کویت و عمان کلاب دومین دیدار گروه A مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا را در روز سوم از ساعت ۱۶ امروز برگزار کردند که در نیمه نخست شاهد بازی جذاب و نزدیک از سوی دو تیم بودیم و در پایان تیم الکازما با اختلاف یک امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به پیروزی دست پیدا کرد. تیم ال کازما کویت در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشت و در پایان با نتیجه ۳۴ بر ۳۱ به پیروزی رسید تا دومین برد خود را در این دوره مسابقات تجربه کند. درپایان این بازی فواز المشاری بازیکن ال کازما کویت در مصاف با تیم عمان کلاب انتخاب شد.

آخرین بازی امروز را دو تیم الکویت کویت و الدحیل قطر برگزار کردند و در جدالی سخت به مقابله با یکدیگر پرداختند. رقابت‌های این دوره مسابقات علی رغم عدم حضور تیم های طراز اول آسیا نظیر کره جنوبی، ژاپن، عربستان وسایر کشورهای بلوک شرق آسیا از کیفیت بالایی برخوردار بود و علاقه مندان به هندبال اصفهان پس از گذشت ۱۹ سال از آخرین مسابقات هندبال آسیایی که به میزبانی اصفهان در تالار سه هزار نفری پیروزی برگزار شد، که با بازی های پر تنش و درگیری های فیزیکی تیم های عربی همراه بود، اینک شاهد بازی های با کیفیت تری هستند که به میزبانی خوب باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و تدابیر امنیتی، در کمال آرامش به مورد اجرا در می آیند ومربیان تیم ها تا پایان روز سوم از قضاوت عادلانه داوری‌ها نیز رضایت کامل دارند. به هر ترتیب بپردازیم به دیدار سخت دو تیم الکویت کویت و الدحیل قطر که سرشار از جذابیت به مورد اجرا در آمد. دو تیم صاحب نام هندبال آسیا، الکویت کویت و الدحیل قطر آخرین دیدار روز سوم مرحله گروهی هندبال جام باشگاه‌های آسیا را از ساعت ۱۸ امروز شنبه ۱۳ خرداد با تلاشی همه جانبه برگزار کردند. در نیمه نخست ابتدا تیم الکویت از حریف پیش افتاد اما در ادامه الدحیل به بازی برگشت و با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ با پیروزی به رختکن رفت. در نیمه دوم دو تیم بازی نزدیک، تماشایی و پایاپایی داشتند و در انتهای این بازی بسیار زیبا، مهم و حساس، تیم الدحیل قطر با نتیجه ۳۸ بر ۳۵ به برتری دست یافت، به این ترتیب الدحیل دومین برد خود را کسب کرد و اولین شکست الکویت را رقم زد. در پایان این بازی جذاب، توکودا شینوسوکه بازیکن شماره 3 الدحیل قطر به عنوان بهترین بازیکن در مصاف با تیم قدرتمند الکویت کویت معرفی شد. اما سرمربی تیم الدحیل قطر Dzokic Goran در پایان پیروزی ارزشمند امروز برابر تیم قدرتمند الکویت کویت در گفتگو با اصحاب رسانه ‌گفت: همانطور که دیروز گفتم تمام تلاش خود را برای پیروزی در این بازی انجام دادیم، با وجود این که بازی دیروز را در یک رقابت پایاپای و نتیجه نزدیک از دست دادیم، امروز توانستیم با اختلاف کم پیروز میدان شویم. با وجود اینکه تیم ما دو سال قبل قهرمان آسیا شده؛ اما زیاد از تیم ما صحبت نمی شود و این بازی برای ما بسیار مهم بود. تیم کویت تیم بسیار قوی است و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم میزبانی و مهمان نوازی ایران به ویژه مردم مهمانواز اصفهان بسیار خوب بود و ما بسیار راحت بودیم و هر آنچه نیاز داشتیم را سعی کردند در اختیار ما قرار دادند. قلب ما در اینجا می طپید و دوست داریم بیشتر در اصفهان بمانیم.



نظرات بگذارید...

Top