یزدانی به آنالیز نادرست کادر فنی باخت، نه تیلور!

یزدانی به آنالیز نادرست کادر فنی باخت، نه تیلور!
گُلِ کشتی‌های رقابت‌های جهانی امسال بین حسن یزدانی و دیوید تیلور برگزار شد. بر این حقیقت نه‌تنها کارشناسان بی‌طرف و واقع‌بین بلکه مسئولین فدراسیون جهانی نیز اذعان داشتند. مرور مبارزات دو حریف پیش از رسیدن به دیدار نهایی می‌توانست سرمشق کادر فنی ما برای چاره‌اندیشی در برابر زیرگیری‌های حریف آمریکایی باشد. آمادگی بالای بدنی و روحی تیلور، بعلاوه نفس چاق و زیرگیری‌های بی‌نقص او از همان مسابقه اول خطرناک به‌نظر می‌رسید اما گویا مربیان ما و بالاتر از آن مسئولین فدراسیون و اعوان و انصار اعزامی نسبت به این نکات توجه نداشتند.

به گزارش هواداری نیوز و به نقل از دنیای هوادار؛ این جمع سنگینی بار تیم را به دوش کاپیتان تیم انداخته و با خوش‌بینی کاذب او را برنده قطعی مسابقه حساس یاد شده می‌پنداشتند. البته که یک سر مسابقات ورزشی برد است و سر دیگر آن باخت. حسن یزدانی هم برابر حریف خود دیوید تیلور مردانه تلاش کرد اما ظاهرا تاکتیکی که مربیان کشتی‌گیر آمریکایی اتخاذ کرده بودند کارآمدتر از روشی بود که مربیان ما برای یزدانی در نظر گرفته بودند. بی‌تدبیری چنان بود که حسن حتی نتوانست کشتی معمول خود را بگیرد در واقع آقایان چنان به پیروزی وی امیدوار و حریف را دست‌کم گرفته بودند که زحمت اتخاذ تاکتیک مناسب در برابر زیرگیری‌های پیاپی تیلور را به خود نداده بودند.
آنها فکر می‌کردند یزدانی چون سال گذشته تیلور را شکست داده امسال هم به سهولت به این امر توفیق پیدا خواهد کرد. او اگرچه سال گذشته و پس از المپیک، حریف قدرتمند آمریکایی را مقهور قدرت خود کرد اما امسال شرایط بسیار متفاوت بود.‌ شکست حسن یزدانی، محمد نخودی و یونس امامی در برابر نمایندگان آمریکا به ما یادآوری کرد کشتی‌گیری که زیرگیری و دفاع را بلد نباشد نمی‌تواند برابر هر حریفی پیروز میدان باشد. جردن باروز در آستان ۳۵ سالگی و دیوید تیلور پا به سن گذاشته اگر برابر نخودی و یزدانی پیروز شدند به مدد زیرگیری‌های بی‌نقص و پیاپی بود. از طرفی تبلیغات و هیاهوی حماسی برخی کارشناس نماها و کسانی که وظیفه بیان حقایق و نقد دارند باعث شد تا کشتی‌گیران هر دو تیم آزاد و فرنگی را نزد افکار عمومی شکست‌ناپذیر و پیشاپیش قهرمان جهان قلمداد کنند.
این افراد در کمال تعجب به جای تحلیل اتفاقات و ارائه اطلاعات درست به علاقه‌مندان ورزش و کشتی با بزرگنمایی‌های کاذب، مصاحبه‌های اعصاب خرد کن در خلال مسابقات، چنان توقعی در میان مردم ایجاد کردند که هضم شکست قهرمانان ما خصوصا حسن یزدانی برای آنها دشوار می‌نماید. این جمع به اصطلاح کارشناس و گزارشگر جای اینکه با تحلیل درست و ذکر واقعیت ذهن مردم را برای دیدن یک مسابقه ورزشی آماده کنند چنان رقبا را خوار و زبون جلوه می‌دادند که کسی تصور پیروزی آنها در برابر نمایندگان ما را به مغز خود راه نمی‌داد. کشتی‌گیر پا به سن گذاشته، ترسو، ضعیف و ناتوان از جمله صفاتی بود که به رقبا اطلاق می‌شد و شگفتا که پس از هر شکست نماینده ما باز هم دست از این تعابیر برنمی‌داشتند!
با تمام این اوصاف هنوز کشتی‌ها به پایان نرسیده و در جمع تیم ما همچنان قهرمانانی حضور دارند که می‌توان به کسب مدال‌های خوش‌رنگ توسط آنان دل بست. در هر حال امیدواریم تیم‌ملی کشتی آزاد در مجموع بتواند از جایگاه و موقعیت خود در جهان کشتی دفاع کند. تحلیل نهایی عملکرد آزادکاران را به پس از پایان مسابقات وا می‌گذاریم.



نظرات بگذارید...

Top